3070291307 |
Organització i gestió d'un entorn virtual d'ensenyament-aprenentatge |
2020-2021 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
14/10/2020 - 13/1/2021 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
INS de Cervelló |
|
c. del Pi, s/n (Cervelló)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació pretén donar eines i estratègies als i les docents per tal de fer moodle més
accessible i atractiu per l’alumnat. Durant la formació modificarem cursos de moodle amb
l’objectiu d’utilitzar-los durant el curs actual. També introduiran eines i recursos poc utilitzats
habitualment i fer, així, que el moodle sigui alguna cosa més que un repositori de PDF.
|
| |
Objectius |
- Repassar les funcions bàsiques de moodle
- Introduir funcions poc usades
- Aprendre a crear un moodle atractiu i ben organitzat amb activitats variades
- Descobrir eines i estratègies per donar valor afegit a l’aprenentatge a distància
|
| |
Continguts |
Introducció:
- Repàs funcions bàsiques de moodle:
- Configuració curs
- Afegir recursos
- Usuaris i Grups
- Organitzar el moodle: Etiquetes i desplaçament
- Activitats pràctiques:
- Reorganitzar un moodle utilitzant etiquetes i desplaçaments i configurar-lo
correctament (nombre de temes, estructura, formes de matriculació,
agrupaments…)
Imatges
- Introducció
- Ús d’Inkscape per crear capçaleres
- Activitats pràctiques:
- Canviar les capçaleres i etiquetes d’un curs de moodle per imatges.
- Modificar fotografies i imatges per fer-les més atractives.
- Com puc aprendre més? Pregunta a google
Introducció a HTML
- Introducció a HTML5
- Activitats pràctiques:
- Modificar aparença del moodle utilitzant etiquetes per alterar l’aspecte d’un tema
/ curs
Qüestionaris de moodle
- Crear i configurar qüestionaris
- Integrar formularis de google a moodle
- Activitat pràctica:
- Creació d’un qüestionari de 5 preguntes amb diferents tipus de resposta i
programar-lo.
- Incrustar un formulari de google en una pàgina moodle
Aules virtuals a moodle
- Big Blue Button
- Google Meet
- Activitat pràctica: Afegir una aula virtual en que els alumnes treballin en grup. Integrar-la
al moodle de tal manera que un alumne vegi prefectament l’horari de l’aula i la manera
d’accedir-hi.
Avaluació via moodle
- Creació d’activitats, no només d’avaluació, segons les necessitats de l’alumnat
- Graelles de qualificacions a moodle
- Importar i Exportar a excel
- Activitat pràctica: fer una activitat o tasca avaluable amb moodle i assignar-la a grups
d’alumnes segons les seves necessitats
Altres activitats
- Glossaris
- Wiki
- Forums
- Notes de veu
Estructura tasques.
Sessió 1: Reorganitzar un moodle utilitzant etiquetes i desplaçaments i configurar-lo
correctament (nombre de temes, estructura, formes de matriculació, agrupaments…)
Sessió 2: Modificar totes les etiquetes i títols del moodle i canviar-los per imatges. Afegir
imatges relacionades amb la matèria i donar-los un toc de gràcia.
Sessió 3: Modificar aparença del moodle utilitzant etiquetes per alterar l’aspecte d’un tema /
curs utilitzant HTML5
Sessió 4: Creació d’un qüestionari de 5 preguntes amb diferents tipus de resposta i programar-
lo. Incrustar un formulari de google en una pàgina moodle.
Sessió 5: Crear una activitat amb aula virtual
Sessió 6: fer una activitat o tasca avaluable amb moodle i exportar les notes a full de càlcul.
Sessió 7: Crear i participar en un glossari de moodle. Utilitzar HTML5 i notes de veu per fer el
glossari més interessant
Projecte final: crear o modificar un moodle utilitzant les eines presentades, amb l’objectiu de
ser utilitzat en el curs actual.
|
| |
Formador/a |
Adrià Prat Pérez
|
| |
Avaluació |
Participació activa en la dinàmica formativa i elaboració de continguts.
|
| |
Requisits de certificació |
Grau d'assoliment en l'elaboració de continguts i participació superior al 80% de la càrrega lectiva de l'activitat formativa.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|